Aux yeux des vivants

Trei puști descoperă o femeie într-un portbagaj. După care fug să zică la poliție și nimeni nu-i crede. Aux Yeux des Vivants este un horror excelent.

Aux Yeux des Vivants ( Among the Living pe englezește) este un reminder al unui fapt incotentabil: din când în când francezii mai fac câte un film film de groază absolutamente epocal. De la Possesion la Martyrs și de la Baby Blood la Haute Tension exemple tot există. Ce face filmul ăsta de extraordinar sunt mai multe chestii.

les petites salauds

les petites salauds

Subiect: trei puști cordiți care dau de belea odată cu descoperirea unei femei într-un portbagaj. Nu pentru că poliția sau familiile i-ar crede ci pentru că un nene și cu fi-său (mai mutant sexual de felul lui) au înțeles exact pericolul pe care cei trei puțoi îl reprezeintă pentru existența lor calmă și discretă.

Predicat: violențe din alea foarte brutale, realiste și mai ales cumplit de eficient puse pe film și abătute asupra personajelor.

le commencement

le commencement

Obiect: ca piesă de cinemau francez filmul ăsta pare cam american. Și cam chitit pe citat și redesenat de prin clasicele americane ale genului. Doar că are mult mai multe coae și știe exact ce să facă cu ele. Un fel de slasher/film cu mutant/home-invasion/. Regizorii Alexandre Bustillo & Julien Maury nu se sfiesc să se auto-citeze pe la început (o dementă gestantă e pornită să-și lichideze familia, foetusu și pe dânsa, chestie care rezonează frumos cu A L’Interieur) pentru ca apoi să pastișeze Stand by Me-ul lui Stephen King. Avem deci trei puști, cumva simaptici dar deloc capabili de bun-simț care vor să dea foc la un hambar, fumează și ce mai, nu sunt deloc plozi din ăia cuminți. Dacă ar fi fost ascultători și copii model nu ar fi ajuns pe platoruile de filmare abandonate și nu ar fi deranjat mutantul. Apropos, ceva din Aux Yeux des Vivants aduce a Funhouse-ul lui Tobe Hopper, la un moment dat se citează un cadru de prin Don’t Speak.

le pere eroique

le pere eroique

Efect: suspans mult, ritm narativ extrem de bine scenarizat, personaje care o mierlesc în moduri memorabile. Și ceva dubios, nu doar niște cauze cețoase (mutantul pare-a fi fiul unui soldat expus la ceva chimicale) ci și niscaiva senzualitate super-maladivă și cu atât mai amenințătoare cu cât e amplasată în miez de invazie de domiciliu uber-sanglantă.

Al treilea film al lui Alexandre Bustillo & Julien Maury (după A l’Interieur și Livide) e cel mai bun și e minunat tocmai pentru că vine din toate părțile și face ca toți dracii. E suficient de sick cât să fie awesome, destul de feroce încât să fie eficient și suficient de realist cât să conteze.