Cam festivalier & degeaba filmul ăsta spaniol. Dar măcar este cu Olimpia Melinte in the nude. Și cam atat
Există filme pe care chiar le aștept cu anticipațiune. Film spaniol, multi-premiat cu antropofag? Cum să nu aștept așa ceva? Spaniolii filmează frumos horrorurile. Mai avea și Bonus prezența nudă a Olimpiei Melinte. Deci l-am așteptat și l-am văzut și m-am desumflat. Nu-i mare lucru de capul lui Canibal.
Povestea e la modul următor:
Carlos are un job mișto, adică este croitor de lux. Are și un hobby mișto: papă hoituri de femei. Pe care în prealabil tre să le și lichideze.
Nina (Olimpia M) apare în peisaj de la etajul de deasupra. De unde apăruse cu nițel timp înainte și sora ei geamănă. Care dispăruse între timp în frigiderul lui Carlos. Maseuzele astea românce pline de tepeu care se înfig în frigiderul canibalului fără să le invite cineva acolo. Și tot acolo și rămân.
Evident între Nina și Carlos se înfiripă ceva amor. Carlos se vede nevoit să se prefacă interesat și îngrijorat de dispariția surorii, Nina se vede nevoită să pună curu’ la treabă pentru că, disperat s-o vadă plecată din peisaj, Carlos i-a dat niște bani. Vreo 3.000 de euroi, cât zicea Nina că i-a furat sor’sa… bănuți pentru ca să nu rămână familia din Românica pe drumuri. Cică. Eu unul nu am crezut-o deloc.
Până acilea lucrurile sună bine. Nu sunt însă deloc interesante. Purcoi multiplu: regizorul Manuel Martín Cuenca face plictis în loc să creeze suspansuri, Melinte și Antonio de la Torre au personaje cam confuze și le abordează cu under-acting corect dar deloc sadisfăcător pentru public. Ritmul e mort, filmul e plat, nuditatea este deloc inspirantă.
Acuma, la ce story are filmul ar fi putut fi chiar bun. Ar fi putut fi un thriller razor edge. Ar fi putut fi un horror disturbant cu senzualități morbide. Ar fi putut fi un love-story murdar între o maseuză mincinoasă și croitorașul cel viteaz care i-a lichidat surioara geamănă. Ar fi putut fi o comedie neagră. Dar nu este decât un film oportunist festivalier. Care-și ignoră toate punctele forte (povestea, personajele, senzualitatea, gore-le) pentru ca să pară mai profund decât este și să facă vâlve printre festivalieri care nu sunt capabili să reacționeze pe plus la filme de gen.
Măcar dacă din regie și montaj s-ar fi încercat ceva, cumva. Dar nu-i cazul. Filmul se prelinge lent și deloc capabil de momente acute. Cadrele sunt corecte la modul matematic dar nimic nu le dă vreun fel de fason. Imagine de Pau Esteve Birba care poate totuși să filmeze mai bine de atât, gen Awakening. Montajul merge de minune cu restul filmului: e anost de corect.
La un moment dat m-am întrebat dacă nu sunt cumva eu de vină și dacă incapacitatea mea de-a empatiza cu croitori spanioli sau cu conaționale care fac lucru manual (masaj, recte) prin țări străine nu îmi blochează accesul la vreo dramă profund umană. După care filmul a livrat două penisuri din alea nejustificate narativ și inutile în ansamblul filmului și m-am lămurit. E un film din ăla de moafte festivaliere.
Subiect bun, regie în doi peri (sau trei floace) scenariu lăbărit și ceva nuditate. Terciopelo* ăla de l-a făcut nu avea nimic de zis, niciun interes în poveste (și nici nuditate nu l-a prea interesat) n-a vrut decât niscaiva atenție de pe la festivalurile care oricum duduie de genul ăsta de filme.
Partea bună e pentru Melinte care a primit vizibiliate în Espana. Nici genul cinematografic <<filme cu canibali>> nici eu ca cinefil nu avem nimic de câștigat ca urmare a existenței filmului ăstuia.
A fost ca și când aș fi stat pe o bancă în parc două ore uitându-mă la Melinte & de la Torre cum mătură în curu gol aleile. Exact atât de interesant, deștept și incitant este Canibal.
Vă urez privire plăcută la screenshot-uri pentru că avem de-a face fix cu unul dintre filmele care pare mai interesant din poze decât din imagini mișcătoare.
După cum v-ar putea explicita orice conațional căpșunist terciopelo înseamnă<<catifea>>. Eu am aflat asta de pe un DVD hispanic cu Blue Velvet, recte Terciopelo azul. Și cică spaniola ar fi o limbă frumoasă. Terciopelo, FFS.
era sa uit de trailer. iacătă acilea