Câștigători Gopo, note, numere & incidente de parcurs

A opta gală Gopo s-a întâmplat. M-am întâmplat și eu pe acolo. Evident au fost caștigători Gopo și momente gopo și WTF-uri Gopo și multe alte chestii consemnabile.

Dacă tot mi-am terciuit bateria de telefon cu twitter-itul acu s-ar impune un inventar pe FFW. Deci, numerologic vorbind și în haos pentru că e noapte & e târziu.

caștigători Gopo - Pozitia copilului

Pozitia copilului

9 premii Gopo pentru Poziția copilului:

Film  & Regie & Scenariu (Călin Peter Netzer plus Ada Solomon plus Răzvan Rădulescu)

Actriță în rol principal (Luminița Gheorghiu),

Actor în rol secundar (Vlad Ivanov)

Actriță în rol secundar (Ilinca Goia)

Sunet (Dana Lucreția Bunescu, Cristian Tarnovețchi și Cristinel Șirli) ,

Montaj (Dana Lucreția Bunescu)

plus Premiul Publicului (cele mai mari încasări din 2013).

Domnisoara Christina

Domnisoara Christina

4 premii pentru Domnișoara Christina:

Costume (Maria Miu)
Machiaj & pedichiură (Cristina Temelie, Nastasia Mateiu)
Muzică originală (Jon Wygens).
Premiul RSC – Romanian Society of Cinematographers (Radu Aldea)

Deci da, astea două au fost marile câștigătoare. Stupefiant sau anticipabil? Eu am votat de două ori Poziția copilului, mi se pare că s-a exagerat masiv.

Decât câte 1 premiu pentru Domestic (Decoruri, Cristian Niculescu) și Câinele japonez (evident Victor Rebenciuc în Rol Principal).

La limita de jos a cerului

La limita de jos a cerului

13  nomializări și numai 2 statuete pentru La limita de jos a ceruluiDebut (Igor Cobileanski ) + Imagine (Oleg Mutu). Rocker a primit (de la ProCinema) un premiu, mai degrabă pentru Marian Crișan, așa în general, și nimic altceva.

0 premii din mai multe nominalizări pentru Metabolism.

O umbră de nor (Radu Jude) a luat, cum era și logic premiul pentru Scurt-metraj.

Amour-ul lui Haneke s-a recompensat pentru film străin (distribuit de Indepența Film)

2 chestii care m-au foarte bucurat sunt numai bune pentru închis listarea premiilor : premiile pentru documentare: Vibrația (Germain Kanda) și Experimentul București (Tom Wilson).

Altceva-uri ar mai fi…

50 de grade celsius, temperatura de la balconul Operei Române. Not fun.

40 de minute ca excedent cronologic pentru o ceremonie care putea să dureze mai puțin cu minim juma’ de oră.

20 de kilometri distanța parcursă de Ada Solomon care s-a tot urcat pe scenă pentru a culege premii (Poziția copilului plus Umbra de nor)

8 WTF-uri teribile:

  • numărul de striptiz conceptual sau ce-o fi fost;
  • discursul Luminiței Gheorghiu (Mi s-a acordat mie premiul pentru că m-am întors cu mâinile goale de la Premiile Academiei Europene);
  • momentele sponsorilor, care da sunt esențiali si da trebuie să fie prezenți DAR NU ÎN HALUL ĂLA;
  • prezentarea premiului pentru scenariu, care dacă a fost auto-ironie din partea organizatorilor a fost ok, dar WTF, dacă a fost rebeliune din partea prezentatorilor (deși mă îndoiesc) a fost superb de WTF;
  • halca din Cinema, mon amour, documentarul despre (ce-a mai rămas din) cinematografele patriei, prea lungă și deloc productivă, mai ales pentru noi ăștia care chiar vrem să vedem documentarul ăla;
  • Victor Rebenciuc, actor de teatru mult prea pompos în prezentarea lui Nicolae Mărgineanu (premiu pentruactivitate, alelalte s-au acordat lui Radu Beligan și Elena Ciocan). Genul ăla de discurs pompos standard al unui actor de teatru care oricât de bun ar fi individul ca actor, tot o mizerie de discurs se cheamă;
  • Nenea ăla actor, cred, căruia i-a zis cineva că este amuzant. Pot să știu și eu cine l-a mințit cu atâta nerușinare?;
  • Treptele de pe scenă. Nu chiar frumos ca impresie scenică, dar măcar dizabilizante pentru prezentatoarele în rochii lungi și pe tocuri.

Ca final, 5 plusuri pentru Gopo 2014:

  • Olimpia Melinte (super hot)
  • Cinema, mon amour de Alexandru Belc (must-see)
  • Kira Kiralina de Dan Pița (sunt foarte curios)
  • momentul frumos cu tanti Nuți, proiecționista de la Cinema Studio (pe care sper să nu fi înțeles eu corect dar cică au dat-o afară pentru că se fac proiecții digitale, nu se mai proiectează după peliculă);
  • două discuții în contradictoriu de la party-ul de după gală.