Cadou comun de Dragobete: Scene de sex memorabile din filmele românești

Pentru acest  deosebit de elegant și inspirat inventar  cu scene de sex memorabile din filmele românești inspirat de Dragobete am pus mână de la mână următorii: Emmerdeur.ro, Mihai Chirilov, Ana Maria Sandu, Cătălin Mesaru, Cătălin Moise, Andrei Rus, Mark Racz, Alin Ludu Dumbravă, Laura Popescu și subsemnatul.

Francesca

Francesca

emmerdeur.ro (cinefil & francophile)

Pe plus:
De la scena în care recita poezii în poala unchiului pervers (Francesca de Bobby Păunescu), Monica Bîrlădeanu ajunge în poala lui Andi Vasluianu, acest taur comunal al actoriei masculine româneşti. În Oameni şi melci, scena de amor de pe acoperişul unei fabrici în pragului falimentului nu doar că îmbină viril clădirea comunistă încă erectă cu libidoul omului muncii, dar sămânţa ejaculării îşi va revendica dreptul de a salva o întreagă economie locală.

Pe minus:
Cele mai urâte scene de amor mi se par cele din filmele apărute imediat după 1989. Filmele lui Daneliuc ar trebui să intre în listă, masturbări menite să recupereze 40 de ani de cenzură şi ipocrizie a Tovarăşului. De la un sân zărit vreme de câteva frame-uri, libertatea de expresie şi-a luat partea: Tora Vasilescu, Magda Catone, Loredana, Oana Sîrbu, Daniela Nane, Ileana Lazariuc etc

Nunta muta

Nunta muta

Mihai Chirilov (Director artistic de TIFF)

Pe plus:
Futaiul din hambar din Nunta mută

Pe minus:
Toate scenele de sex din Dincolo de America

Promisiuni 1985

Promisiuni 1985

Ana Maria Sandu (Programmer TIFF, scriitoare)

Pe plus:
E o toamnă tîrzie. În pădure e un covor gros de frunze. Cei doi protagoniști sînt jucați de Maria Ploae și Ion Caramitru. Cred că filmul e Promisiuni (1985) al Elisabetei Bostan. Dar nu bag mîna în foc.
Nu-mi aduc aminte nimic altceva, decît această scenă autumnală: și el și ea sînt pe jos, dar îmbrăcați. Se întîmplă ceva. E o pasiune acolo. Nu vedem mai nimic, dar la un moment dat, ea începe să strîngă frunzele în mîini. De cîteva ori. Acela a fost punctul culminant. Eu așa m-am gîndit atunci cînd am văzut filmul. Și cred că nu m-am înșelat.

Pe minus:
Enorm de multe, prea multe.

california-dreamin

california-dreamin

Laura Popescu (Programmer TIFF)

Pe plus:
Maria Dinulescu, carnală, proaspătă și radiantă face sex cu junele soldat american din California Dreamin’. E tot ce poți aștepta mai bun de la o adolescentă de la țară. Fără false pudori, Mariei Dinulescu îi place la nebunie să joace și asta se vede. Și, nu în ultimul rând, atât de rar în cinema-ul românesc, e o scenă de sex pur și simplu, slavă Domnului, nu o metaforă. Jubilatoare.

Pe minus:
Scena oribilă din Cel mai iubit dintre pământeni (1993, r. Șerban Marinescu) în care Maia Morgenstern trece de la a-l spăla pe spate pe Ștefan Iordache, bine clăbucit în vană, și de la un carambul dubios cu “cariatide demolate de țâțe” (timp în care Iordache chiar o prinde de țâțe cu mișcări moleșite, de pește relativ în călduri) la încălecarea lui Iordache, urmată de mișcări sacadate, complet neverosimile (Iordache ar trebui să aibă penisul de vreo 40 de cm la ce mișcări face ea). Printre icnetele lui teatrale de plăcere, ea continuă discuția intelectuală despre tovarăși și cururi goale. Scena e pe la minutului doi și prevestește (în mod corect) un film pe care nu vrei să-l vezi. Definitiv traumatizantă.

puzzle-pentru-orbi-la-dus

puzzle-pentru-orbi-la-dus

Cătălin Mesaru (cinenematoblog)
Pe minus: Puzzle, Andrei Zincă, 2013
Cred că ultimul lucru pe care și-l dorește cineva e să îl vadă pe Adrian Titieni făcând sex într-un film (sau în realitate, dacă mă gândesc mai bine). Dacă în viața reală, slavă Satanei, nu am avut încă ocazia să îl văd coțăindu-se, în Puzzle-ul lui Andrei Zincă se împreunează flasc și retro cu o actriță de origine maghiară (Erszebet Bathory). Ca întreg filmul, scena de futăială este ridicată direct din filmele proaste ale anilor 90, cu tot cu manierismele de rigoare – cearceafuri, oglinzi cu draperii pe ele ce semi-oglindesc rutul celor doi, saxofon pe fundal. Tot tacâmul, cum ar veni. Rar mi-a fost dat să văd ceva mai non-erotic și înfricoșător.

Pe plus: Francesca, Bobby Păunescu, 2009
Cu sinceritate zic că-mi place filmul ăsta destul de mult, chit că-i genul ăla de film românesc despre drama emigrării, drama socială a societății, drama dramelor și tot așa. Monica Bârlădeanu (care în Despre Oameni Și Melci se încalecă amuzant cu Andi Vasluianu) e frumoasă de pică și sexoasă și cuplată cu Dorian Boguță-n film. Scena de sex e undeva pe la mijlocul filmului – cei doi (Monica B. și Dorian B.), în semi-obscuritate, discută despre ce poreclele lor (nu rățușcă, poate pisicuță) în timp ce spectatorul e proptit, ca ultima speță de voyeur, în pragul dormitorului în care se încearcă niște sex ce nu se consumă. Puncte bonus pentru personajul Monicăi ce insistă să nu i se pună pe jos chiloții.

Dincolo de America

Dincolo de America

Cătălin Moise (hagakure4)
Pe plus:
Scena din California Dreamin’ în care provinciala Maria Dinulescu se pregatește să se fută cu un soldat american. E ceva profund bine capturat acolo în scena aia cu provincialism românesc pregătit să pună gura și să sugă din seva americana, eliberatoare, democrată și civilizată.

Pe minus:
Scena în care  Dragos Bucur (sau era Mimi Brănescu?) se spală la pulă în Boogie, după ce-a futut și el un pic. Confirmând încă o dată suspiciunea tuturor scepticiolor cum că neorealismul românesc străluceste cel mai bine la veceu.

proba de microfon

proba de microfon

Andrei Rus (Film Menu)

Pe plus:
Îmi vin în minte doar preludii sau momente post-factum apropo de scene de sex din filme românești care mi se pare mișto. Nu știu ce înseamnă asta, dar în fine, iată despre ce e vorba:

  • scena în care Costel Cașcaval o cară în spinare pe Dorina Chiriac în debutul din Terminus Paradis, regizat de Lucian Pintilie. Sunt amândoi murdari, lui îi curge un fir de sânge pe tâmplă, pe care ea îl linge și îi spune că-i place.
  • scena post-sex din Proba de microfon, regizat de Mircea Daneliuc, în care Mircea Daneliuc și Tora Vasilescu sunt goi și transpirați pe pat, își aprind o țigară și ascultă un disc de Leonard Cohen (Songs of Love and Hate) într-un apartament din Bucureștiul anilor ’80. E cea mai naturală situație intimă pe care mi-o amintesc într-un film românesc.

Pe minus:

  • scena din Niki Ardelean, colonel în rezervă, realizat de Lucian Pintilie, în care Dorina Chiriac și Șerban Pavlu stau goi pe pat, discută despre lucruri pragmatice, dar la un moment dat își aduc aminte de propriul păr pubian proaspăt frezat, intră într-o polemică legată de acest subiect și își ating unul altuia părțile intime, îmi provoacă și acum repulsie. Nu-mi dau seama dacă s-a dorit un moment senzual între cei doi tineri, dar ce a ieșit e mai degrabă în zona pasoliniană de explorare corporală. Nu știu dacă e neapărat un moment prost – având în vedere că pe Pintilie pare să-l fi interesat dintotdeauna grotescul -, dar în orice caz pentru mine e aproape de nevăzut.
  • toate scenele de intimitate dintre Mimi Brănescu și cele două femei din viața lui (Maria Popistașu și Mirela Oprișor) în Marți, după Crăciun, realizat de Radu Muntean, sunt la fel de stânjenitoare pentru mine precum cea amintită din filmul lui Pintilie. Spre deosebire de cea a lui Pintilie, pe acestea două am tendința să le consider și proaste, pentru că nu-mi place nici filmul deloc.
Liceenii-rock-n-roll-snapshot

Liceenii-rock-n-roll-snapshot

Mark Racz (ceprosteămâicumine)

Pe plus:
Liceenii Rock’n Roll: E practic un fel de festivitate de deschidere a JO. Există fast, teatralitate sui generis, compoziții migălos-febrile, căderea incetinită a rochiei pe spatele gol al damei, montaje cu tabla de șah, papucii lor frecându-se unul de altul, sărutări fără limbă ca intr-un desen animat. Oamenii știau că fac lucruri mari in jurul sfârcurilor mici ale Oanei Sârbu.

Pe minus:
Jojo frământată de Horațiu Mălăele. Nu doar pentru că are Mălăele are sex appeal-ul unui bidon de murături uitat prea aproape de aragaz, ci pentru tentativa de a înghesui foarte mult sens/critică socială în hârjoneală, cerând teatralitate de la doi actori incapabili sa produca asa ceva: ea fiind prea sketch-vodevil, el prea conștient de propria-i inadecvare în context.

terminus-paradis snapshot

terminus-paradis snapshot

Alin Ludu Dumbravă (ALDmovieland)

Pâna în 89 de belea. Dacă În cărți mei era cum era (pagina cât din Răscoala ?), În cinema, parcă parcă ceva în Glissando, no nudity și dacă era, era tăiată după prima vizionare.
Dupa ’89 a început apocalipsa, orice film trebuia să arate o țâță, o bucă, ceva. Și violul, sexul viguros ala românesc. Nici o actriță nu a fost naturală, nici o scenă de sex nu a fost normală sau carismatică. Până de curând, când mi se pare că cel putin 2 actrițe tinere și frumoase, Ada Condeeescu (în Loverboy și Lupu) și Ana Ularu (Key:) în Periferic și O vară foarte instabilă, au adus ceva senzualitate și sexualitate. Și dacă vreți import, într-O vară de neuitat (1994) al lui Pintilie, Kristin Scott Thomas face baie goală în covată în exterior, în aer liber, în fața figuranților și își sărută copilul într-un mod extrem de intens sexual. După care Bleonț sare un pic pe ea… nu e sex dar e clasă franco-engleza (read class, elegance), pe care nu am văzut-o la urmașele lui Decebal si Traian. Nah, Pacienta engleza 🙂

Legaturi bolnavicioase 3

Legaturi bolnavicioase

Eu aș menționa:

Pe plus:
Legăturile lesbicioase (regia Tudor Giurgiu, 2006) pentru că secvența cu mamelele alea foarte memorabile ale Ioanei Barbu exhibate în iarbă, în bătaia lunii și vaca care trece prin fundal. Poezie pură.

Plus Lupu, care e mai senzual din textură decât erotic din acțiuni.

E pericoloso sporgersi snapshot2

E pericoloso sporgersi snapshot2

Și disturbantele întrebuințări în scopuri sexuale (de grup) ale Magdei Catone, care pe atunci făcea trafic cu Rexona pe lângă baza militară, nu cu detergent la înmormântări din E Pericoloso Sporgersi (Nae Cranfil, 1993)

Pe minus:

Cel mai iubit dintre pamanteni

Cel mai iubit dintre pamanteni

 

De final, galeria cu afișe: