Femeia tot femeie: o comedie romantică

În Paris o stripteuză află cu stupoare că iubitul ei nu vrea să-i facă plozi. Femeia tot femeie, un film foarte agreabil al lui JLG.

Femeia tot femeie se cheamă une Femme est un femme în orginal, deci nu-s chiar sigur că așa s-ar traduce pe românește. Dar parcă sună mult mai pe subiect și pe vibe-ul aborigen decât alte traduceri posibile. O femeie este o femeie sună ca curu. Așa-i femeia aduce prea mult a lăutăreală și e totuși vorba de un film de Jean Luc Godard, deci nope.

evident personajele lu JLG au lumina rosie in buda

evident personajele lu JLG au lumina rosie in buda

Deci Femeia tot femeie este o poveste de dragoste pariziană și cu pusee muzicale. Genul ăla de film frumos care nu-i făcut pe mentalitatea hollywoodiană  să dea și pizdele ale retarde banii pe un căcact cu sirop ci există pentru că lu JLG i-a plăcut să se joace cu simpla idee de film d’amour.

Am zis Paris, deci suntem aproape de un menage-a-trois.  Angela (Anna Karina, muză a lui JLG pentru perioada aceea) este dansatoare exotică. Adică dă din buci la bustul gol într-un local care aduce a restaurant grecesc. Mdap, cabaretul nu-i chiar atât de glam pe cât se așteptau unii.

la servici

la servici

Emile (Jean-Claude Brialy) e iubitul care mai are ceva respect pentru propria lui persoană, deci nu s-ar pune pe puit cu o balerină comfort 2 (deși e superbă Anna Karina).

emile

emile

Alfred (Jean-Paul Belmondo) e prieten cu Emil și-o amușină pe Angela. Pus într-o situație inedită Aflred va afla că are totuși niște urme de respect de sine.

carti, futaiuri si alte detalii cotidiene

carti, futaiuri si alte detalii cotidiene

Deci după ce se dovedește una din cele mai sexy caricaturi feminine posibile Angela chiar spera că a rezolvat problema cu noua fixație maternală. Dar Emile i-o dă la fileu superb: ce-ar fi să te puiești tu cu Alfred? Chestia provoacă și pulsațiile uterine înspre înmulțirea speciei care-o perturbă pe Angela și ego-ul lui Alfred care ar fi dat o bucă, creampie-style, dacă insitsa Angela – dar care așa, cu acordul lui Emile, pur și simplu nu-i chiar de acord.

uite, ti-am ars friptura de mult ce VREAU PLOD!!!!!

uite, ti-am ars friptura de mult ce VREAU PLOD!!!!!

Și JLG e tot JLG, deci expect the very expected: un simț cromatic excelent, explicitarea amorului dintre Angela și Emile făcută din texte pe imagine, din regie care deconstuirește cam tot ce însemnă de fapt Cinema. Dar o face cu story (pentru că pân la WeekEnd și Fin du Cinema mai erau 6 ani) și cu un umor foarte valid. Perfect conștient de ce s-ar putea face cu scenariul Godard e mai interesat de cum se (poate) face filmul. Și-i iese da grande, cu multe feluri de umor și cu niscaiva sentimente și, culmea, chiar este cel mai simpatic și accesibil film JLG pe care l-am văzut eu. Pentru că e foarte fresh și pentru că reușește să aibă mai multă simpatie pentru personaje decât ar fi fost de așteptat (și decât merită, părerea mea).

mdap, foarte bine cu camera pe strazi prin Paris, 1961. JLG stie.

mdap, foarte bine cu camera pe strazi prin Paris, 1961. JLG stie.

beaute incidentale

beaute incidentale

Emile si Angela

Emile si Angela