Filmul Selfie

Singura utilitate practică pentru filmul Selfie ar fi fost popularizarea igienei în țigănie dar ce să vezi nimeni nu se spală în universul Cristinei Iacob.

Filmul Selfie ar fi putut fi amuzant dar este pur și simplu o mizerie tristă și greu suportabilă. Care duce trei nimfete (din care două deja trecute) pe clitoralul românesc (căruia i se face o publicitate glam jegnantă) pentru ca să inter-acționeze cu o gașcă de hoți de carduri COOL.  Din urmă vin cu un autobuz (autobuzul personal al lui Nicuale Ceaușescu) un tată securist al unei dintre fete, plus mămica hipioată a alteia. Dan Chișu și Mihaela Rădulescu se tot plimbă cu avionul.

Crina Semciuc Olimpia Melinte Flavia Hojda

Crina Semciuc Olimpia Melinte Flavia Hojda

Crina Semciuc are 28 de ani. Olimpia Melinte tot 28 de ani. Flavia Hojda are 20 de ani și o chitară din care tot chelălăie sinistru. Ele trei ar trebui să fie liceene obsedate de social media și de ză mișân. Dacă nu ar fi lipsa ABSOLUTĂ de talente muzicale a lui Hojda, Melinte & co. s-ar face de tot rahatu posibil. Dar așa măcar una este prost amplasată într-un rol pentru care nu mai are nici vârsta nici elanul de pizdi-piți în curs de formare, iar ailaltă îți unge timpanele cu rahat audio. Această situație trebui să asigure ceva plus de glorie Crinei Semciuc, care e al dracu’ de hot, dar ce să vezi, asta pur și simplu nu se întâmplă.

filmul selfie

filmul selfie

Profesorul de istorie (Răzvan Fodor) are iahtul lui și face scufundări. Atunci când nu pompează cu phalusul retarde isterice care la 28 de ani n-au reușit să termine odată liceul, FFS. Tatăl securist (Răzvan Vasilescu) e într-un alt registru, mai aproape (ba chiar la o copie xerox de aproape) de filmele lui Nae Caranfil. Zic asta și pentru dialogurile par scrise pentru o clonă de film marca Nae Caranfil și pentru că dna Iacob copiază cu Vasilescu cadre și posturi de prin Filantropica.

Apropos de copy-paste, regia e fix asta: o învălmășală de chestii luate de prin inventarul estetic și idealist al deceniului opt american prin care pulsează scârbos videoclipizme sinistre. Nici scenariul nu-i cu nimic mai bun, dar în mod deloc paradoxal, nu nu el e problema (dimpotrivă).

filmul selfie

filmul selfie

Problema cu filmul Selfie este inadecvarea totală. Actorii sunt deloc potriviti pentru roluri (mai ales actritele), deci jocul actoricesc forțat de un regizor neinspirat este sub nivelul Vacantza Mare. Filmul nu-i credibil nici pentru adolescenți & adolescente (publicul țintă ar fi după mine pre-puberalele & pre-puberii de prin mediu rural care nu au ajuns vroedată la mare pentru că părinții din Spania nu le dau voie) nu funcționează pe post de comedie pentru oricine a văzut mai multe comedii decât alea produse de MediaPro. Nu-i nici tembel dar agreabil, nici ambițios dar ratat. Este pur și simplu o troacă plină cu lături care sexy nu-i deloc și nici la înjurături nu e credibil (UNICA înjurătură „serioasă” din film implică PAȘTE și e rostită, ca de obicei în filmele în care joacă, de Răzvan Vasilescu). Evident singurul cur gol care se vede este al lui lui Răzvan Vasilescu. Secvența de skinny dipping cu cele trei “adolescente” este  mult prea scurtă & blurată cât să conteze. Păcat. Probabil Cristinei Iacob curu lui Vasilescu i-a adus aminte cumva de Adrian Sârbu, altfel nu se explicitează momentul.

Levent Sali

Levent Sali

Actoricește vorbind, ăi mai bătrâni scapă mai ușor. Pentru că apar mai puțin pe film. E ca în Nunta Mută: ăia care au cele mai puține replici sunt ăia care nu se scufundă TOTAL în rahat. La maximă onestitate Soleil Levente sau cum l-o chema (Levent Sali) este SINGURUL capabil să facă un personaj credibil, care dă replici cu naturalețe. Singura lui amplasare lângă un circar de teatru ca Vlad Logigan  arată cât de puține știu și Iacob și producătorii ei despre cinema în general. Și dă pe față foamea de bani lipsită de orice scrupul sau standard care face din toate “produsele de cinema media pro” nimic mai mult decât lături.  Nu sunt filme de public, mai tembele dar fresh, sunt lături vomitate și amestecate pentru ca niciun segment dintre cei mai de jos cocalari să nu-și poată refuza femeia care se vrea scoasă la mall, la film.

Am pornit-o cu igiena… pentru că oricât ar fi încercat niște amici să mi-l vândă ca “mult mai mult și mult mai ok decât mizeriile obișnuite ale lui Media Prost și câștigi” filmul Selfie este o mizerie. O mare mizerie prin care viermuiesc paraziții ridicați la rang de vedete și vedeți de trust. Florin Călinescu, în rol de vameș (senzație de vomă și de În film la Nașu’)? Avem. Smiley și Velea pepenari homosexuali? Avem. (e chiar înduioșător cât de în serios se ia Smiley cu actoria, pe bune).   Nicoleta Luciu, identificabilă din plan secund decât după mameloasele de dimensiuni încă apreciabile? Avem. Loredana G&*&za schelălăind imnul măzăresc al Mamaiei? Cum să nu avem, deși e doar pe audio!

filmul selfie

filmul selfie

Acuma dacă tot sunt pe hate mode să mai zic câteva chestii.

1. Cristina Iacob este un contra-argument masiv apropos de toate istericalele egalitariste “să încurajăm femeile să facă și ele film, că așa e politic corect“. O încurajează destul Sârbu și niște încasări babane ale vomei ăsteia de film. Restul cred că ne putem abține. Nu de alta dar se preconizează deja un #selfie 2, în care Nicoleta Luciu și Loredana G&*&za, eleve în clasa a 11-a au probeme în amor și se duc la munte, împreună cu profesorul lor de scrimă (Radu Vâlcan) care are un castelaș cu jacuzzi. Singura nuditate fiind a lui Victor Rebenciuc.

2. Nu-i exclus ca unora să le placă filmul Selfie, dacă le-a plăcut vreunul sau toate filmele astea: LoveBuilding, Milionarii de Weekend, Iubire Elenă, Minte-mă frumos.

3. Singura chestie care ar fi putut salva ceva din filmul ăsta ar fi fost o secvență în care Smiley și Alex Velea își iau limba-n gură peste hoitul multiplu injunghiat cu chitara al Flaviei Hodja.

atât.

selfie poster