Gopo 2017. tot ce (nu) trebuie să știți despre premiile de anul ăsta

La Gopo 2017 nominalizările păreau ok-iuțe. După care m-am pus pe văzut filmele și m-am mai uitat odată peste nominalizări. E mai bine decât în alți ani, dar tot jale și jăluță se cheamă.

Gopo 2017 include niște filme bune pentru că nah, 2017 chiar a fost un an bun pentru cinema-ul aborigen. Nu ne-am bălăcit în capodopere, dar au (re-)apărut niște filme mult mai utile decât eternele și deloc fascinatele fainațe festivaliere. Filme cu subiect, unele din ele chiar și cu predicat. Filme care au vrut să fie comedii și filme la care am râs deși nu au vrut să fie comedii. Filme cu ceva coae și filme cu niscaiva subtil.

Textu ăsta îl dau târziu ca să nu fie în timpul de votare. Știu că o bună parte din votanți văd doar câteva filme și oricum votează cizmic, pe prestigiu și din auzite, pe curveală și cumetrii, în funcție de ce-au futut și pe cine-ar fute pentru că nu-i așea, au văzut-o cum se grohăia pe o scenă de teatru, deci e actriță bună de film. Asta e la fel la orice premii d-astea, de la Oscar pân la cacademiile Europene.  Oricât de de mult aș fi în dezacord cu industria miortică de supt ciorba pe bani de la stat nu am intenționat să fac nici cheat-sheet nici vreun pretutindeni și de-a pururi.

Ăsta este un an cu mai puțin ”filmul meu este prea bun pentru premiile Gopo”, chestie care deja devenise deja obositoare și penibilă. Nu există filme prea bune pentru Gopo, există filme prea proaste peste Gopo, care uneori iau o cârcă de nominalizări și de premii Gopo. De exemplu Inimi cicatrizate, un rateu meschin produs de cine trebe, cu subiect cum trebe care ocupă mult prea mult spațiu și efectiv ia locul la Cel mai bun film, cel mai bun regizor și cel mai bun scenariu de la Afacerea Est. Un film care vrea mult mai puține dar face mult mai multe decât rateul ăsta meschin. Sau lui Ilegitim, care cu toate ratările din actorie și lucrurile discutabile, ca să fim politicoși ( voice-overul ăla care unde morții lui a ieșit?) este mai puțin ratat decât Inimi cicatrizate. Și mult mai puțin meschin și cinematografic și uman.

Nici Dublu sau Orizont nu sunt miracole dar sunt filme mult mai demne și în cazul lui Dublu mult mai vii decât par. Ar trebui să vă zic că doamne, cât m-am râs la Miracolul din Tekir. Dialogurile alea nuj cine și le-a asumat pe generic, dar sunt reciclate de la Lustig & Nicolaescu. Sau au fost scrise de un colectiv de doamne elegante care au făcut toxinfecție alimentară halucinogenă de la un pateuț cu ciuperci mâncat de pe jos. AM râs la MdT cât n-am râs la Două Lozuri și Sieranevada combinat, de la Ultimul Zburător încoace nu am râs atât de copios la un film românesc. (exagerez, am râs nițel mai mult la Richterul lui Caranfil decât la Tekir).

La actrițe s-a revărsat căruța cu roluri feminine la Puiu, chestie care cerea mai degrabă un premiu pentru Ansamblu actoricesc decât să ne prefacem că e ok să declarăm roluri secundare drept roluri principale. De fapt și de drept a fost o penurie cumplită de roluri principale și la actori și la actrițe. Nici Sieranevada, nici Câini, nici 3 loaze, nici Ilegitim nu au de fapt și de drept roluri principale. Au Afacerea Est, Dincolo de calea ferată și Miracolul din Tekir. Filme considerate necorespunzătoare din motive multiple și în mod cert nu toate sustenabile logic și moral. Chestia asta, cu excelență este ok atâta vreme cât reușește să cuprindă, dincolo de dezgusturi și parti-pris-uri, ce are de oferit industria fără să faulteze  noțiuni de bun-simț elementar gen rol principal și rol secundar.

Să purcedem dară.

CEL MAI BUN FILM (LUNGMETRAJ)
BACALAUREAT
Nope.
CÂINI
Altul mai bun nu e nominalizat.
INIMI CICATRIZATE
Câte nominalizări are în total acest rateu meschin?
SIERANEVADA
xerox 100%, relevanță 0%, înțeleg cât de greu a fost fizic și tehnic de făcut, dar NU.
DOUĂ LOZURI
Dacă nu era mârlănia cu 3 sau 4 bilete la preț de 1 (pentru selfie 69)filmul ăsta lua premiul pentru spectatori și cu asta basta.

Caini_Bogdan Mirica

CEL MAI BUN REGIZOR (LUNGMETRAJ)
BACALAUREAT (Regia: Cristian Mungiu)
Nu
ILEGITIM ( Regia: Adrian Sitaru)
Nu
SIERANEVADA (Regia: Cristi Puiu)
Nu
INIMI CICATRIZATE (Regia: Radu Jude)
Ha-ha, ce glumă prostă.
CÂINI (Regia: Bogdan Mirică)
DA.

cea mai buna secventa din tot filmul

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL
Adrian Titieni pentru rolul Romeo din filmul „Bacalaureat”
În ce privește plusurile lui Bacalaureat, Titieni este unul dintre ele. Ține în cârcă un film. Mulți nu pot face asta, DAR asta nu însemană automat că Romeo este un personaj memorabil. Sincer prefer rolul pe care îl face în Ilegitim.
Gheorghe Visu pentru rolul Hogaş din filmul „Câini”
Nu mă deranjează să-l votez pe Visu pentru rolul ăsta, deși din nou ĂSTA ESTE PERSONAJ SECUNDAR FFS.
Bogdan Dumitrache pentru rolul George din filmul „Dublu”
Cum ar fi să votez un actor care și face rol principal și îl face onorabil? La Dumitrache e o chestie care mie nu-mi e chiar clară: de ce pare omul ăsta că este efectiv oropsit de faptul că tre să joace rolurile pe care le joacă? În timp ce le joacă? Aici merge de minune cu personajul și situația.
András Hatházi pentru rolul Lucian din filmul „Orizont”
Mnu.Nu-i rău, dar donde esta el panache?
Mimi Brănescu pentru rolul Lary din filmul „Sieranevada”
Dacă aș vota vreun actor din SN ar fi ăla de trebe să poarte costumul mortului (Marin Grigore?) și nuj cu să zic, dar Mimi B pare băeat deștept. Adică suficient de deștept cât să nu fie prost și să creadă că în SN există vreun personaj masculin principal. De fapt rolul lui Mimi B este ca rolul lui ca Dragoș Bucur în Câini, un pretext util dar nu un protagonist. Apropos, pe Dragoș B nu l-a nominalizat nimeni și este în accc raport de screentime/relevanță cu Mimi B.

dublu by dănăiață

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL
Medeea Marinescu pentru rolul Monica din filmul „03.Bypass”

Mi-aș dori sincer ca actrițele care fac film și mai scot capu, curu și corpul la modul general vorbind prin conferințe de presă și interviuri să vadă 2-3 conferințe de presă sau interviuri de-ale Medeei Marinescu. Pentru că madam are un mix foarte admirabil de profesionalism, modestie și prestanță și discursul cuiva care se respectă și-și respectă profesia (de actor în cazul de față) cam așa trebe să fie. Rolul în sine reușește să fie central într-un film care are și probleme clare (se termină când de fapt de-abia trebuia să înceapă, e prea cuminte, etc) dar pe care eu nu l-am antipatizat.
Maria Drăguş pentru rolul Eliza din filmul „Bacalaureat”
Fata aproape violată. Nu am cum să apreciez la justa valoare prestația actoricească, că n-am trecut prin traume sexuale și nu am vagin. Rolul este ok-ish cu scăpări ocazionale, nimic în neregulă, nimic glorios. Dar cam șablon ”adolescența la adolescentele din noul val”.  Din nou, asta se impută scenariului, nu actriței. Dar nu.
Alina Grigore pentru rolul Sasha din filmul „Ilegitim”

Când îi iese, e bună, când nu-i iese e antologic de prost ce face în Ilegitim.
Rodica Lazăr pentru rolul Andra din filmul „Orizont”
Aproape că-și spală păcatele din Valea mută cu rolul ăsta.
Dana Dogaru pentru rolul Nuşa din filmul „Sieranevada”

Nu există roluri principale și roluri secundare în SN, sunt toate secundare. Asta este matriarha cu bâzdâci funerari pe creieri. Probabil singurul personaj dotat și din regie și din scenariu cu ceva demnitate, pe care probabil altă actriță n-ar fi ridicat-o mai sus de piciorul broaștei. Dar indiscutabil un personaj de legătură-umplutură. Oscilez între ea și Medeea Marinescu, dar numai una chiar are rol principal.

Medeea Marinescu

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL SECUNDAR
Vlad Ivanov pentru rolul Samir din filmul „Câini”
Iar să-l votez pe Ivanov? Am pe cine altcineva?
Șerban Pavlu pentru rolul Doctorul Ceafalan din filmul „Inimi cicatrizate”
Aștept cu interes Umbre2, până atunci nu am mare interes pentru aventurile vintage-medicale ale lui Relache.
Adrian Titieni pentru rolul Victor din filmul „Ilegitim”

Oh, da. S-au revărsat cisternele cu panache în rolul ăsta. Antologic și pentru că tur -de-forță și pentru că nuj cum să zic, dar mie-mi spune mai mult despre românica decât toate supele ciorbele gresiile și faianțele din filmele alelate puse la un loc. E mult potențial din Ilegitim, nu tot timpul servit con gusto actoricesc, DAR lu Titieni n-am ce-i reproșa în legătură cu rolul ăsta. Patriahul pseudo-intelectual (doctorii d-oh) care-a colaborat cu securitatea, care nu înțelege nimic dar e uns cu toate alifiile și ai cărui copii se fut între ei fără prezervativ, ca șobolanii. Pentru că i-a oprimat sau pentru că ăștia care au mulți copii în mod clar nu atrebui să-și transmită genele mai departe.
Sorin Medeleni pentru rolul Tony din filmul „Sieranevada”
Nenea ăsta a murit, deci, de ce l-aș mai vota? Un premiu care ar onora o prestație actoricească post-mortem este inutil și penibil. Nu-i contest rolul (bun, ca toate din SN) dar nu văd de ce l-aș mai vota. Să susținem artiștii vii, zic. Că după aia iar ne apucă fandacsii penale cu sculpturi și milioane care nu fac niciun bine și nicio cultură.
Petru Ciubotaru pentru rolul Viceprimar Bulai din filmul „Bacalaureat”
Neah.

Ivanov tot demonic

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL SECUNDAR
Ana Ciontea pentru rolul Tanti Ofelia din filmul „Sieranevada”
Dar asta e baba cu drama nesuptului de penis? No Fellation, no joy in your life. E al dreacu de brutal să reduci un rol fix la asta, dar așa funcționează lucrurile. Faptul că personajul mai are drame și relaționări bune sucombă în fața memorabilității dialogului despre muie. Also, ce-ar fi să dăm la Gopo și un premiu pentru Ensemble Cast? Premiul ăsta pentru cea mai bună echipă actoricească ar rezolva elegant și corect o situație ca asta în care un film își scurge rolurile ne-principale prin toate categoriile actoricești și finalmente monopolizează prea mult din totalul de nominaliăzri și implicit premii?
Cătălina Moga pentru rolul Laura din filmul „Sieranevada”
Cum ar fi să facem un premiu de esnemble-cast? că uneori este necesar și scutește penibilități gen nominalizările la categoria asta.
Judith State pentru rolul Sandra din filmul „Sieranevada”
măh, dar m-am cam plictisit.
Tatiana Iekel pentru rolul Tanti Evelina din filmul „Sieranevada”
Indiscutabil pe baba comunistă o votez. Este un personaj, este pe linia și limitele dintre personaj și carictaură dar știe să fie spumoasă și admit it, pe ea și-o aduce aminte lumea apropos de Așteptăm Sarmalele – The Movie.
Viorica Geantă Chelbea pentru rolul Mătăsica din filmul „Miracolul din Tekir”
și acum i-a lovit corectitudinea politică sau ce? Sau ca să nu zică că l-au snobat la imagine și montaj  în favoarea lui Rateu Meschin

cum adica pula-se-suge????

CEL MAI BUN SCENARIU
Cristian Mungiu pentru filmul „Bacalaureat”
Ha-ha, NU.
Bogdan Mirică pentru filmul „Câini”
Păi da, cine altcineva?
Paul Negoescu pentru filmul „Două lozuri”
Scenariul nu-i leneș, dar nici briliant.
Radu Jude pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
WHA_HA_H_HA. No way in hell. Ce nu este ratat meschin este exploatat oportunist. Nope.
Cristi Puiu pentru filmul „Sieranevada”
Un film despre nimic nu poate să aibă merite scenaristice.

și în față la blocurile gri suteți tot voi, majoritatea festivalieră incapabilă de culoare

CEA MAI BUNĂ IMAGINE
Andrei Butică pentru filmul „Câini”
Am văzut Ana mon amour, deci nu am cum să-l votez pe Butică. Nu a făcut vreodată ceva mai bun decât Câini, și Câini este bine filmat, dar inegalitatea dintre filmele pe care le filmează este de-a dreptul imorală. I-aș trece imaginea la merite lui Mirică, că altfel nu-mi explic.
Pătru Păunescu pentru filmul „Dublu”

Corect, curat, nicio obiecție, e aproape sârbesc din imagine filmul ăsta. Dar vreau mai mult decât corect și curat.
Marius Panduru pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
mult prea mult căcăniu în imaginile de epocă pe care probabil cineva le crede a la Wes Andeson.  dar bine că e bine că este pătrat, ca în celebrul proverb cu capra râioasă.
Oleg Mutu pentru filmul „Orizont”
FLARES. Iubesc flare-urile și cum să zic, take my vote and go. Sau nu. Dar sunt și cadrele alea largi și încadraturile alea Bune.
Barbu Bălăşoiu pentru filmul „Sieranevada”
Dacă nu-l votez pe Bălășoiu admit, e singura ocazie în care aș putea să mă simt vinovat la Gopo-urile astea. Pentru oricine care știe film making 101 ce face în Sieranevada face ceva cumplit de greu (numai ca spațiu fizic toate personajele + echipa, d-oh) și băeatu are un cazier cinematografic impecabil. A filmat Lupu, FFS. A filmat linuțe cu taxi-ul în Spid. Și n-a dat-o în bară vreodată. Mi se pare mult mai probabil să-l votez pentru Sieranevada (pentru că tehnic) decât să-l votez pe Oleg Mutu (pentru că estetic).

Orizon-tz-tz-tz

CEL MAI BUN MONTAJ
Mircea Olteanu pentru filmul „Bacalaureat”
Nope, flasc.
Roxana Szel pentru filmul „Câini”
Hm… aș putea, DAR
Letiţia Ştefănescu, Ciprian Cimpoi pentru filmul „Sieranevada”
Indiscutabil are votul meu. Și ăiacare vreți să o ardeți docți vedeți de vreo 3 ori Sieranevada. Că poate înțelegeți de ce ăsta, la fel ca Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu este un film de montaj în primul rând.
Mircea Olteanu, Theo Lichtenberger pentru filmul „Ilegitim”

nu.
Cătălin Cristuţiu pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
Pe Cristuțiu l-am votat cu anumite ocazii. Nu este absolut deloc cazul acuma. Nu că m-aș aștepta ca un monteur să le explice doamnei Ada cea fără de Oscar și lui domnul Jude că inserturile alea de text bășit sunt o crimă împotriva cinematografiei.

filmul dublu în care se mananca paste, adică se comite o crimă împotriva Noului Val.

CEL MAI BUN SUNET
Constantin Fleancu, Mircea Olteanu, Olivier Do Huu pentru filmul „Bacalaureat”
De auzit s-a auzit bine. aș zice.
Ioan Filip, Dan Ştefan Rucăreanu pentru filmul „Ilegitim”

nu.
Dana Bunescu, Cristinel Şirli pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
Toate respectele și simpatiile pentru Dana Bunescu, dar nu pot să votez pentru Jude&Solomon în general și pentru rateul ăsta meschin în special. Oricum or să o voteze en-masse oamnei care au auzit că a luat premiu la Belrin și oricum nu înțeleg nimic din sunetul de film
Sam Cohen, Sebastian Zsemlye, Hervé Buirette pentru filmul „Câini”
hm…. tentant.
Jean Paul Bernard, Filip Mureşan, Christophe Vingtrinier pentru filmul „Sieranevada”
Ceva mă face să cred că strict tehnic avem de-a face un triumf. Dar e filmat în interior. Dar simplul fapt că s-a auzit brici la CCS este o carte de vizită suficientă pentru ca să ia votul meu. Doamne, cât urăsc categoria asta. La modul ONEST ar trebui să voteze la sunet doar tehnicieni și producători. Acuma tre să mă gândesc io, care o parte din ele le-am văzut online cu subtitluri dacă și cât se aude. Sau Violeta de la departamentul de machiaj și pedichiură. Sau Viorel care scrie despre filme dar n-a fost în viața lui la o filmare sau la o post-producție. Sau Dudulina pizdulina care actiță fiind se behăie a pulă pe lângă orice regizor producător, ba chiar și scenariști. După ce că la sunet avem o reputație de varză, nici nu ajută prea mult votatul ăsta în devălmășie.

Nămolul din Tekir

CEA MAI BUNĂ MUZICĂ ORIGINALĂ 
Mircea Florian pentru filmul „03.Bypass”
nu-mi amintesc nimic și am văzut filmul de 2 ori.
Codrin Lazăr, Sorin Romanescu pentru filmul „Câini”
Cel puțin ok.
Jean Paul Wall pentru filmul „Dincolo de calea ferată”
singura nominalizare. asta nu implică automat și un vot sigur din partea-mi.
Flora Pop, Alin Zăbrăuţeanu pentru filmul „Două lozuri”
Deloc rău, dar am rămas cu amintiri deloc omagiale apropos de 2 lozuri.
Cristian Lolea pentru filmul „Orizont”
Oh, DA. Lolea Dacă aș vota în momentul de față l-aș vota fără nicio urmă de jenă sau dubiu pe Lolea.

Filmul asta avea nevoie mar de niste secvente de bulaneala, lăsaț muzicile și CFR-ul

CELE MAI BUNE DECORURI
Vali Ighigheanu pentru filmul „Afacerea Est”
Cea mai poignantă utilizare a găinilor, de la Concurs-ul lui Pița încoace!
Simona Pădureţu pentru filmul „Bacalaureat”
Nu.
Augustina Stanciu pentru filmul „Câini”
Prefer peisajele interioarelor și interioarele sunt puține, too little, aș opina.
Cristian Niculescu pentru filmul „Inimi cicatrizate”
Din nou tentant și discutabil…. că s-au depus eforturi este clar. DAR sunt eforturile alea eficiente pentru spectator? ignoorând meschinăria filmului ăstuia, ar fi funcționat scenografia? sunt tentat să zic că da, dar nu-s cert.
Cristina Barbu pentru filmul „Sieranevada”

Nu. Motivul e fix același ca la Bacalaureat. Nu văd nimic mai presus de xerox. E corect, e eficient, fix ce cere filmul dar imaginația, hă? Imaginația, în contextul în care nimeni nu o cere ar fi un minus.

Afacerea-Est

CELE MAI BUNE COSTUME
Mălina Ionescu pentru filmul „Două lozuri”
Măh, știm cu toții unde este Dragonul Roșu. despre pedichiură, nici nu mă mai pronuț.
Dana Păpăruz pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
Ok, probabil că o să votez asta, măcar de adunat costumele alea e destul de multă treabă.
Elena Stoyanova pentru filmul „Câini”
neah.
Maria Pitea pentru filmul „Sieranevada”
Cine i-a luat lu baba comunistă pălăriuța aia rusească are din partea mea salutări maximale.
Mihaela David pentru filmul „Miracolul din Tekir”
OOOOOPa, ne-am adus aminte că există și Tekir?

Ilegitim

CEL MAI BUN MACHIAJ ȘI CEA MAI BUNĂ COAFURĂ
Aoleo, premiul pentru pedichiură și pălăriuțe.
Gabriela Creţan pentru filmul „Câini”
Nici măcar o șapcă mai de-doamne-ajută nu am văzut, deci NU. Piciorul amputat nu ține de machiaj, cred.
Gina Dan, Ada Radu pentru filmul „Două lozuri”
I-au pus cineva extensii lui Papadopol și nu m-am prins eu sau ce?
Bianca Boeroiu, Domnica Bodogan pentru filmul „Inimi Cicatrizate”
Aici e inevitabilul partui-pris al industriei. Să premiem pe cineva care ”face de epocă”. SAU NU. Nuj, dacă aș vota ar fi mai mult pentru secvența aia atroce de pe plajă și din simpatie pentru Ivana decât din alte motive.
Stefanija Roso, Mojca Gorogranc pentru filmul „Sieranevada”
Cine i-a luat lu baba comunistă pălăriuța aia rusească are din partea mea șanse maximale. (altceva nuj ce aș putea rememora din zona asta a filmului)
Marga Ștefan, Andreea Dardea pentru filmul „#Selfie 69”
Pardon? cua? pur-coi?

scoate-ti zdreantza in parcare sa va zica Andi V cat de zdrente sunteti amandoi

CEL MAI BUN FILM DE DEBUT 
CÂINI
Regia: Bogdan Mirică, producător Marcela Ursu (42KM Film)
idiscutabil. am zis că încerc să mă abțin și să fiu lucid și să nu votez Câini decât acolo unde chiar merită?
DUBLU
Regia: Catrinel Dănăiață, producător Gabriel Antal (Abis Studio)

Dublu este unul din ”filmele alea medii” pe care toată lumea din industrie le snobează și detestă pentru că mai multe chestii care se poate rezuma scurt într-un ”pentru că mai mult nu-i duce capu”. Un arhitect drogălău și plictisit de un amantlâc bagă droage mai mult decât de obicei, i-o dă la buci lu Maria Dinulescu și ratează un mare contract. Un film despre crizele vârstei de mijloc, plictis și depresie care are pe plus refuzarea melodramatismelor eftine și pe minus pe Maria Dinulescu. Debut onorabil, non-festivalier și suspect de reținut dela orice fel de trucuri ieftine. (ffind debut voi condiera cioara aia ca o tuță de misplaced symbolizm, ca să fiu generos și pentru că nu m-a deranjat în mod special. așa fac ciorile, mai vin pe la mașini. Se știe.) Mult mai aproape de Boogie decât de o Vară foarte instabilă. Dacă aș fi cert că există șanse să se descurce Câini fără votul meu la categoria filmul anului 2017, aș vota Dublu la debut. Dar așa mă văd nevoit să votez dublu la Câini.
DISCORDIA
Regia: Ion Indolean, producător Horațiu Curuțiu (Hola Media)
Există șanse ca Indolean să facă un film bun. Din păcate un film bun implică o relație direct proporțională între lungimea scenariului și lungimea filmului. Care aici este profund deficitară. Om trăi și om vedea următorul. Ce-mi place la Discordia aș fi lăudat la un scurt-metraj și suntem la categoria debut în LUNG-metraj.

discordia

CEL MAI BUN FILM DOCUMENTAR
aici lucrurile chiar sunt clare
„Doar o răsuflare”, producători: Monica Lăzurean-Gorgan, Hanka Kastelicova, Alina David, Andra Radu (Manifest Film, HBO Europe), regia Monica Lăzurean-Gorgan
Da, ăsta este. Are vreo 5 clase în plus peste restul. Și nu o zic pentru că au filmat 6 ani la el, o zic pentru că le-a ieșit bine.
„Imagini din vis”, producători: Claudiu Mitcu, Sorin Luca, Monica Lăzurean-Gorgan (Wearebasca), regia Sorin Luca
Documentarul despre Rodion este foarte emoționant și destul de just. Dar dacă l-aș vota aș face-o pentru Rodion și asta nu ar fi deloc corect.
„În căutarea tatălui pierdut”, producător Tudor Giurgiu (Libra Film), regia Ionuț Teianu
Documentarul despre fiul ilegitim al lui Constantin Brâncuși. Să-l voteze ăia care au lucrat sau lucrează sau vor să lucreze la Institutul Cultural Român și Ministerul Culturii și Identității Naționale. Eu nu am de dat decât  Zero fucks apropos de Brâncuși la modul general. Filmul nu-i condamnabil sau greșit ca debut în documentar dar e sub primele 2 nominalizate ca impact și mai ales alură vizulă. Ar fi  interesant de discutat și cum un documentarist nefiind reporter nu trebuie să aleagă subiecte hot pentru că până iese documentarul subiectul s-a răcit total.
„Varză, cartofi şi alţi demoni”, producători: Alexandru Iordăchescu, Șerban Georgescu, Heino Deckert (Kolectiv Film, Elefant Film, Ma.ja.de Filmproduktion), regia Șerban Georgescu
Simpatic, comericial, nu am nimic împotrivă dar nici nimic de lăudat la el.
„Camera obscura”, producător Liviu Mărghidan (Scharf Film), regia Gheorghe Preda
Materialele din arhivă fac toți banii și partea asta cu scormonitul după peliculă de arhivă și după toți defecții care sufereau de cine-amatorism în epocile comuniste mi s-a părut bine și frumos. Dar venind din partea lui George Preda, tipul cu Îngerul necesar, mi se pare lipsit de zvâc vizual. Asta i-aș fi reproșat si dacă era regizat de altul, dar așa e cumva consternant.

doar-o-rasuflare

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ
„Ninel”, producători Ada Solomon, Călin Peter Netzer (Parada Film), regia Constantin Popescu
sexvență bună, film cel puțin ok. Destul de memorabil cât să merite luat în calcul.
„Pipa, sexul şi omleta”, producător Carla Fotea (UNATC “I.L.Caragiale” Bucureşti), regia Ana-Maria Comănescu
Simpatic, amuzant, dar și Fotea și Comăneasca pot mai mult.
„Mă cheamă Costin”, producători Claudiu Mitcu, Ioachim Stroe, Robert Fița (Wearebasca), regia Radu Potcoavă
„4:15 PM Sfârşitul lumii”, producători Adina Sădeanu, Alex Crăciun (Axis Media Production, Flama Booking) regia Cătălin Rotaru, Gabi Virginia Șarga
astea do-o le-am selectat pentru Dracula, deci va fi unul dintre ele.
Proiecţionistul”, producător Anda Ionescu (CitiZenit, Alien Film), regia Norbert Fodor
Am zis că mi-a plăcut, încă-mi place, dar are 26 de minute și nuj dacă la modul onest are nevoie de atâtea.

Proiectionistul

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ
aparent complicat de votat aici
Matei Lucaci-Grunberg pentru regia scurtmetrajului „Oase pentru Otto”
am toate simpatiile pentru Și băieții câteodată, deci cred că MLG poate să fac filme mijto. Dar să-l votez tânăr sperantz apropos de mizeria asta teatralistă în niciun caz.
Anamaria Antoci pentru producţia filmului „Ilegitim”

O s-o votez pe Antoci. Motivele sunt destul de clare. 1. Lung-metraj independent. nu-i nici prima nici singura dar sunt atât de puțini ăștia care chiar fac film (de lung-metraj) independent că merită încurajați. mai ales când le iese Și Ilegitim 2. aggravating the shit outta incest AND abortion mi se pare teribil de necesar. Ca reflecție și reflectare în oglindă a unor Sieranevăzi și 432-uri mi se pare copios. Ca film care se vede scrâșnind din dinți, hai că avem nevoie să mai scârșnim din dinți și pentru că subiect deloc comfortabil și cea mai detestabilă familie filmată de cineva care nu e Radu Jude. Also, e un film care separă apele în ăia care pot să vadă un film și să-i vadă problemele lui de film și ăia care nu pot să vadă un film pentru că au problemuțe sensibiloase apropos de filme cu subiecte nașpa și se lezează.
Carla Fotea pentru producţia scurtmetrajului „Pipa, sexul şi omleta”

Carla F a produs o serie de scurtmetraje mijto. sunt tentat s-o votez nu pentru că mi s-ar părea excelentissim PS&O cât pentru că are un portofoliu foarte valabil.
Ilinca Hărnuţ pentru rolul din „Inimi cicatrizate”
Lucian Teodor Rus pentru rolul din „Inimi cicatrizate”
aoleo, v-a sunat Ada Solomon să se urle că nu are destule nominalizări acest rateu meschin sau ce? Cum PLM să nominalizezi secundari dintr-un film suficient de ratat cât nu ști cum arată PROTAGONISTU când se termină filmul? Și da, eu chiar nu știu că nu târfolesc pe la teatre, vreau să-i știu fața când se termină filmul în care joacă.

picture perfect tablou da dreptu

CEL MAI BUN FILM EUROPEAN
Aici avem un film cu holocaust, o mizerie mediocră prelungă, un Film Bun, un film destul de bun și destul de simpatic și o capodoperă. O să votez deci cu capodopera, respectiv porumbelu care-și tergiversa cloaca gândind la futilitatea egzistenței. Deși există contestări apropos de ce unde și mai ales CUM aduce cloro-film filme, ăsta e cel mai bun film. Also, Independența nu a adus nimic european mai bun decât Toni Rhatmann? WTF, peopleeeeeeeeeeeeeeee.
„Fiul lui Saul”/„Saul Fia” (regia László Nemes), Distribuitor: Transilvania Film
„Toni Erdmann” /„Toni Erdmann” (regia Maren Ade), Distribuitor: microFilm
„Mlaştina” /„La Isla Minima” (regia Alberto Rodríguez), Distribuitor: Transilvania Film
„Despre oameni şi oi” /„Rams” (regia Grímur Hákonarson), Distribuitor: Transilvania Film
„Un porumbel cugetând pe o ramură” / „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” (regia Roy Andersson), Distribuitor: Clorofilm