Green Book chiar este un film de Oscar

Da, am văzut Green Book ca să nu trebuiască să-l vedeți și voi. E fix cum vi-l imaginați. Absolut nimic nou, absolut nimic memorabil.

Green Book a mai luat odată premii oscar. Doar că era 1990 și se numea Driving Miss Daisy. Un anti-rasism din ăla dulșeeag și împăciuitor care lindicea fix cum se cereau lindiciți creierașii cacademicienilor de oscăreze distribuitori. Pentru că au trecut ani și creierașele cacademiei americane de film s-au micșorat acuma Driving Miss Daisy are șofer alb și pasager negru. Vai, ce twist, câtă incluziune, mă scuzați mă duc să plâng în chiuvetă de emoție.

Ce ziceam? la fel ca primul driving miss daisy și al doilea este un film automobilistic cu alb și negru în mașină și este execrat de cinema-ul americănist FIX PENTRU OSCARURI. Vizual vorbind nu-i nici nul, nici greșit dar e cordit fix pentru micul ecran. Ceva muzică avem, reconstrucție de epocă avem. Regie și montaj corecte dar cu zero zvâc și nema nerv. La modul ăla școlăresc de june absolvent de facultate de film care filmează pentru vreo televiziune.

Scenariul bifează o parte din căcătu progresist care contează:

varii feluri de vai dragă rasisim, e numai vina lui trump (unu anti-negru, altu anti-italieni, altu internalizat, altele reciproce)

drame homosexualiste (nu se mai poate la oscaruri fără ele, se știe)

dialog care explicitează titlul filmului (ca pentru retardați, și fiind vorba de film american făcut pentru oscaruri nici că mi se mai pare condamnabil)

și mai mult rasisim, pentru că nu-i așea, filmul ăsta dacă vrea premii trebe să se zbiere că rasismul este rău.


Personajele sunt 2 caricaturi perfect inteligibile și de la un punct încolo vag indiferente, vag credibile. Fix cum trebe la Oscaruri, de ce să te efortezi precum Glenn Close sau Charlie Chaplin? Acilea un mobster caricatural (pentru că învățam despre mafie din nașul 3) și un negru mult prea plin de ifose (pentru că gay, ni se explică) se bonduiesc pentru că vai dragă rasism.
Evident Viggo Mortensen este excelent și în general poate mult mai multe (mai puțin în Alatriste, doame cât jeg e filmul ăla) și evident că Marhallah ăla care-și tot flendure salamul islamist prin presa glam și inimarele pline de PC nu-i deloc actor prost.

Totuși, cum ar fi fost dacă un mafiot italo-american juca personajul lui Viggo? Ar fi ieșit la fel de caricatură? Dar un jamaican episcopalian și gay care să joace pianistul ăla, care era un jamaican episcopalian și gay ar fi oare prea mult să cerem? Doar dacă suntem rezonabili, dacă suntem pe woke și pe intersecționalitate ar fi chiar NECESAR să cerem.
Acuma dintre nominalizările la cel mai bun film unul singur era chiar film bun (The Favourite) și din grămada amorfă de oscăcărezabile din 2018 erau altele chiar mai toxice. Bășina ipocrită fiartă în alb-negru numită Roma, jegulețul Vice și jegodia Bohemian Rhapsoy. Muzicacalul cu Lady Gaga și Marvelu ăla plin de negri dresați de studiourile Disney? Lu BlackKKlansman nuj cine și-ar fi imaginat că o să-i dea academia vreun premiu și Spike Lee (oscarizat totuși pt scenariu anu ăsta, care-a făcut filme mult mai solide 25th Hours, Summer of Sam și Chi-Raq, PLM) s-o opărit fix ca olguța-jeguța când n-o primea johannis cel rău la minister.

Deci da, eu sunt vag indiferent c-a luat mediocritatea asta îmbălsămată un oscar pentru CEL MAI BUN FILM AMERICĂNIST ÎN VIZIUNEA UNOR BĂȘINI CRETINE ȘI ÎMBUIBATE DIN HOLLYWWOD. Atâta vreme cât impostura aia jegoasă de Roma a luat 3 premii (mari, căcămaj în onorabilitatea netflix) Green Book merita vreo 14. Și apropos de primul Driving Miss Daisy, filmul ăla a pierdut la Cel mai bun film în favoarea lu… Shitting with the Wolves. Altă impostură, dar măcar execrată în color de Kevin Costner.