Mad Max 4, verdicte și opinii

Mad Max Fury Road este de văzut la cinema. Pentru că e Cinema. Dar conform unor opinii fabuliste este și alte chestii.

După vreo oră din Mad Max 4 mi-am dat seama că tocmai intervine primul respiro. Că pân atunci un hodorog de 70 de ani, care tocmai ce-a făcut atrocitatea aia cu Piciorușe belite de pinguin 2 a șters pe jos cu tot Fast and Furious și cu toții morții lui. Deh, horogul e George Miller și-n vremurile lui bune a izbit vreo două capodopere: Mad Max și Mad Max 2 (aka The Road Warrior). După care-a făcut Mad Max3 (aka Beyond the Thunder Dome), din care să fim onești 90% din populația cinefilă nu-și aduce aminte decât de Tina Turner, deși filmul merită mai multă considerație.

Mad Max 4 (aka Fury Road) se continuă bine după respiro-ul ăla și cînd se termină eu cel puțin mi-am dat seama că probabil o să-l revăd. Chiar și în extended cut. Pentru că merită. E una din puținele dăți când sunt părtaș la entuziasmul colectiv apropos de blockbuster și nu am absolut nicioproblemă cu asta. Pân la urmă Mad Max e cel mai Cinema film sefeu post-apocaliptic de public scos de Hollywood de la Waterworld încoace. Adică de fix 20 de ani. Cu personaje extrase din mitologiile rockeristice Heavy Metal și cu o secvență de furtună mai galactică decât Interstellar și Gravity și Jupiter Asceding puse la un loc e foarte greu să nu te dai complet căzut în admirații sincere pentru filmul ăsta cu Charlize Theron amputată de-o mână.

admit mam gandit la multe feluri de amputee porn

admit mam gandit la multe feluri de amputee porn

Dacă verdictul e clar (Must-See la cinema) nu toate observațiile apropos de Mad Max sunt la fel de juste și mai ales la fel de clare. Ca să nu fiu prea confuzant să începem cu ce-i de început. Cele mai minunate chestii din film: Charlize Amputee Theron (hotter than hell), secvența de furtună (omfg, OMFG), mașinile, camioanele și ăia care le conduc (și unii și altele malformate de colapsul civilizației și mdap, Miller și-a păstrat intact fetișul pentru mașini care contribuia masiv la gloria primelor Mad Max-uri), babele cu mitraliere, pacing-ul ( cel mai suplu și fără de burți film de public din ultimii ani, mai rapid și mult mai iute decât orice Fast and Furious, și ce să vezi mult mai muscular).

Fuck yeah warrior mutant posse

Fuck yeah warrior mutant posse

Ce mi se pare de-a dreptul ilar sunt modurile de-a citi, recte vinde filmul ăsta. Care-s cel puțin abracadabrante, cel mult rizibile.

Film feminist. Hai sictir, dacă era film feminist gagicile din haremul mutantului șef erau mai late, mai mutante, mai scunde, aveau păr pe picioare sau măcar o urmă de mustăcioară. Așa avem niște fotomodeline în voaluri albe (care nu se murdăresc de la deșert petrol și nămoale) care mai lansează, odată așa la 15 minute câte-o replică de-aia de la ia lindiciul foc la feministe și li se întunecă mințile de bucurie că cineva aruncă un ”nu ești un obiect, nu poți fi proprietatea cuiva”.

Discurs feminist. Ok, avem discurs feminist dar ce să vezi, într-un film care există eminamente vizual, din regie, imagine, montaj și convoaie de mașini mutante niște replici de lemn de santal precum ”ești stăpână pe corpul și pe foetusul tău” pică prost. Pentru că sunt discurs feminist 2015, nu replici de personaj post-apocaliptic.  Și nu doar ele. La dialoguri Mad Max 4 este un dezastru. din fericire replicile sunt extrem de proaste dar foarte puține, fie ele  feministoide sau nu.

Da, avem o eroina extrem de kick-ass (Șarliza) și niște babe care trag bine cu mitralierele. Putem să ne bucurăm de asta și să nu mai clipocim căcaturi despre vai lupta feministă? Nu doar că ar fi imbecil făcută din discurs care nu reușește să fie dialog sau non-penibil dar și pentru că afirmații din astea retardist americane sunt un big turn-off pentru mulți oameni care chiar vor să se bucure de film, nu să plătească bilet pentru îndoctrinare corect politică.

Tomitza face decat figuratie speciala

Tomitza face decat figuratie speciala

Vai, Tom Hardy este Mad Max. GREȘIT. Tom Hardy de-abia există în filmul ăsta. este un pretext pentru aventura lui Charlize Theron și cum să zic, în afara faptului că seamănă în anumite momente cu țărănoiul de Harrison Ford nu face nimic nici actoricește nici cinematografic. De iubit Hardy poate fi iubit și admirat pentru niște roluri (are câteva foarte bune) dar acilea nu-i deloc cazul. Pentru că nu are rol, este pur și simplu un pretext. Pînă și Rictus Erectus are mai mult rol și face mai mult personaj decât Tom Hardy.

Rictus Erectus

Rictus Erectus

Alte chestii de scris? Păi între The Road Warrior și Fury Road imaginile cu convoaie care taie în lung și în lat deșertul au fost confiscate de ISIS și deci lectura vizuală este mai bogată pentru că avem și subtextul ăsta. Deloc paradoxal Fury Road este 100% FETISH. Fetish bubos și glorios,  mai hot decât orice s-a întâmplat pe mainstream în ultimii ani. Nu, gunoiul din Warm Bodies nu merita să fie în filmul ăsta sau în vreun film similar VREODATĂ. Cu șarmul lui de bideu pe două picioare Nicholas Hoult este cea mai feminină prezență din tot filmul, un pizdbat fix pe gusturile lectorilor feminiști. Mizeria reușește să fie mai femeie decât obezele alăptătoare și decât gestanta fugitivă. Also, toate fazele cu ploada din halucinațiile lui Mad Max sunt de căcat.

fetish indeed

fetish indeed

Și cu toate astea i fuckin LOVED MM4. ce să vezi, we did need another amputee hero. Nu pot decât să sper că al cincilea o să fie cel puțin la fel de bun vizualmente și pe acțiune, cu mai puțin dialog și că poate or să scrie cineva un rol și pentru Tom Hardy.

Also, ca bonus, filmul ăsta. De văzut mai ales pentru fanii lui Mad Max.

MAd MAx Fury Road poster

MAd MAx Fury Road poster