The Monuments Men: marea autofelație imperialistă

Problemul fundamental al lui Monuments Men ar fi că plictisește. Ce-i drept, atunci când nu plictisește insultă. E da capo al fine  glorificare mongoloidă a imaginii de sine a Americii.

Eroii Monumentelor  n-a fost primit chiar bine de criticii de la Berlinală. Nici ăia din US of A nu au fost pe cât de entuziaști ar fi trebuit să fie. Ce-ar fi putut să aibă oamenii ăia cu film plin de arte și de actori atât de over-hyped? Au înebunit? Cum dracu de nu se târăsc,  mai ales critcii de film europeni, în patru labe în fața măreției lui Clooney? Şi-a lui Bill Murray? Adică este și Cate Blanchett acolo, în film! Și filmul acesta, despre cum salvează America artele Europei de Naziștii cei răi, ar trebui să placă la toată lumea, nu?

NU, Monuments Men nu ar trebui să placă decât la obezoi americani din ăia care au vreo 15 streaguri americane exhibate peste tot prin casă și care au cumpărat încă o armă ca să se apere pe ei și pe șandramaua lor. Restul spectatorilor pot să se abțină. Nu doar pentru că glorificarea asta a Americii e jenantă, ci pentru că dincolo de orice texte politice filmul lui Gerge Clooney este ratat, plicticos ca dracu și de absolut tot căcătu’.

Prea mult patriotism propagnadistic americănesc, prea mult umor răsuflat, prea multă felație pe care Clooney și-o face singur. Aproape deloc personaje, prea puțin război și distrugere, câteva discursuri despre artă înfipte cu cazmaua într-un film deloc artistic.

Monuments Men

Monuments Men

  • Motivele sunt extrem de clare și vizibile încă de la începuturi de film.
  • IQ-ul și tonul glumeț par a proveni de la unul din desenele ale a animate desuet-propagandistice în care Bugs Bunny și Porky Pig îl bat pe Hitler.
  • Războiul, distrugerea VAX, nu contează! Ia uitați-vă la Goerge Clooney, cât de chipeș, amuzant, viril și deștept este! Ha, v-ați prins, da? Clooney și-o suge singur din regie! Ce-ți mai place gustul propriului mădular, domnu’ Clooney!
  • Evident pe lângă magnificul autofelaționist mai există și alți actori. Actori Buni, din ăia de care nu m-aș fi îndoit vreo clipă: John Goodman, Bill Murray, Cate Blanchett. Plus Dujardin, Balaban și Damon. Care ce fac ei? Nu fac mai nimic. Ok, știu Murray nici nu trebuie să facă nimica. Dar acilea nu  face absolut nimic. E un Murray transparent de la atâta dezinteres. Goodman ar fi putut încerca ceva dar are rol prea mic. Blanchett face cel mai hammy și grețos rol din cariera ei. Chiar nu mă așteptam s-o văd mustindă de incompetențe. Adică se descurcase atât de bine în The Good German, care era cam similar cu filmul ăsta din mai multe motive…
  • Pentru un film care se vrea despre importața și mai ales despre necesitatea salvării operelor de artă, the Monuments Men este absolut deloc preocupat de operele de artă. Tot ce trebuie făcut se face din discurs vorbit, nu din vizual. Și discursurile sunt despre cum vor naziștii să ne distrugă nouă (americanilor de atunci) modul de viață!!! Pe bune, Clooney? Papa-caca la modul ăsta hidrocefalian? Naziștii sunt terorștii, numai AMERICA poate salva lumea? Ha, am auzit asta de la George Tufiș al doilea, tu’ți propaganda neo-con în gâți.

We’re fighting for our culture and our way of life. If you destroy your enemy’s achievements, it’s as if they never existed. That’s what Hitler wants.Clooney

 Asta e ce-au făcut americanii în Iraq, BTW.

Monuments Men Cate Blanchett

Monuments Men Cate Blanchett

Lăsând pe cât posibil (dar este destul de imposibil în cazul filmului de față) injuriile la o parte, o lectură politică este extrem de necesară.

 America de azi, Imperiu retard corupt și malformat întru corporatocrație are nevoie disperată de  PR  pozitiv, adică de bășeli mincinoase despre cât de bună și minunată este ea de fapt. Cinema-ul e mediu optim de propagandă, care mai și scoate bani.

Deci hai să facem ceva despre EROIZMUL ăla care transpiră din fiecare por al extrem de fictivului AMERICAN NOBIL & PLIN DE BUNE INTENȚII. Un film despre cum Europa trebuie să le fie recunoscătoare americanilor pentru că le-au salvat operele de artă și nu le-au salvat pentru ei, ci pentru întreaga umanitate.

Pentru că desigur, între Al Doilea Război Mondial și momentul prezent niciun război pe care l-a dus America nu inspiră vreun fel de eroizm sau demnitate, logic că filmul trebuie să aibă loc în timpului lui WW2. Ca să fie și cu alte teme mult prea dragi hollywood-ului: suferințele evreimii lăsate fără de colecțiile de arte, pericolul nazist, importanța artei.

Deci da, America și-o cam suge singură pentru că după poznele dinastiei Bush și camarilei, nu prea le-o mai suge nimenea. Adică Guantanamo, Wikileaks, NSA & PRISM, dar vai, cât de recunoscători trebuie să le fie toți oamenii de pe Terra americanilor.

Hai SICTIR.