Oscar 2015: motive de silă

Nu am de gând să mă uit la Oscar 2015. Pentru că mi-e silă de nominalizări și de defapt și de drept printre toate mizeriile alea s-au rătăcit doar 5 filme care să merite atenție.

Oscar 2015 era o chestie răsuflată încă din momentul în care s-au anunțat nominalizările. Nu musai pe principiul filmelor superbe care nu au intrat la Cacademia Americană de Film în selecție (Nightcrawler, Lego Movie, The Rover, Under the Skin) cât fix din cauza mediocrităților, vomelor și plictisurilor care sunt pe lista de nominalizări. De ce o să dau skip fără regrete e simplu de spus. De ce ar trebui ca oricine să facă altceva duminică noaptea? Pentru că există dormit futut băut citit și în general viață. Pentru ăia care au așa ceva și pentru că pe nimeni nu ajută cu nimic de fapt Oscarurile în general și ediția asta de toate căcaturile americane în special.

  1. Ediția de 2015 a oscarurilor este o ediție americano-centrică, deloc capabilă de extras capul dintre bucile lui Uncle Sam și privit dincolo de moaftele și agendele oficial americane. Ba chiar și când vine vorba de pus în ecuație probleme americănești (există, sunt destule cât pentru un ditai continentul plin de imbecili) au fost lăsate hors-concurs filme care ar fi putut fi măcar tangențial capabile de idei sau texte problematice.
  2. Ideologic este o ediție aseptică, exceptând puseul de fascisme white-trash cu din American Sniper. Homosexualului din Imitation Game i-au aseptizat absolut toată viața și persoana cât să fie un erou nițel mai homosexual decât media. Ca să se bifeze marea grijă pentru minorități sexuale de care dă dovadă US of A. E dealtfel singurul lor cal de PR rămas în cursă. Neal Patrick Harris, cel mai lipsit de umor și personalitate homosexualist celebru era exact ce trebuia pentru ca pink-washing-ul să fie nu prea flaming și deloc deranjant pentru gloabele de 70+ care votează și se uită la Oscaruri.
  3. VOMELE. Da există vome în stare pură (Wild, The Boxtrolls)  și vome scoase cu jet din cur (The Judge, Ida) pe lista de nominalizări. Asta este, unora le place să pape vomă, altora trebuie să li se promoveze vomele, chit că doar dintr-o nominalizare la rol secundar, dar să fie acolo pe listele cacademic americane.
  4. Mediocritățile. Un an extrem de bun pentru mediocrități cu ștaif la care să pună botu toți semidocții: Birdman și Whiplash, Still Alice și Selma. Avem deci o mediocritate teatralistă, o mediocritate jazzistă, o mediocritate cu parkinson (sau alzheimer, whtvr) și o mediocritate cu negri.
  5. Femeile nominalizate pentru actorie. Chit că e vorba de rol principal sau rol secundar aroma unică de căcat a acestor două categorii se extinde până peste categoriile tehnice ale nominalizărilor. Nu pentru că actrițele ar fi niște boarfe netalentate (cu excepția lui Reese Witherspoon și Felicity Jones nici măcar suspiciuni nu am în această direcție) cât pentru că rolurile sunt prost scrise, în niște filme mizere. Madam Julianne Moore, una din cele mai hot și edgy actrițe joacă și ea la derută într-o mediocritate (singura mediocritate din careira ei) și fix Stilll Alice are șanse la Oscar. Pe Meryl Streep am impresia că au nominalizat-o la mișto, probabil sperând să dea contra-balans unor posbile nominalizări ale lui Into The Shitwoods la Zmeurile de Aur. Marion Cotillard merită văzută în orice, mai puțin la Dardeni nu. Emma Stone e o pizdulice fierbinte care are 7 minute de screen-time în mediocritatea Birdman. Dar e ok, să fie și actrițe tinere și vulvoase, poate se mai uită și oameni sub 79 de ani la ceremonie. Nu, merci. Practic madam Patricia Arquette a făcut un rol decent cu un moment de Oscar-bait și din păcate un rol mai bun decât âla nu se există anul ăsta.
  6. La cel mai bun cântecel avem o piesă Lana del Rey și bășine scoase pe gură și din claviatură. Uitasem, Big Eyes (piesa, singurul lucru bun din film) nu e nominalizată.

Deci nope, se poate da skip fără vreun fel de probleme la ediția asta. Mâine or să fie cîștigătorii pe toate fluxurile de știri, deci why the fuck even bother?

Care-s alea 5 filme bune de la Oscacar? Nu că ar conta prea mult, dar:

Grand Budapest Hotel

Mandariind (aka Tangerines)

Finding Vivien Meier

Mr. Turner

Citizen Four

Am mai zis câte ceva despre de ce aş vrea să câștige American Sniper la sub25 şi dsp Oscacar 2015 în general la Apropos TV. Nu am teveu şi nu nici cont de voyo, deci habar n-am ce am zis de fapt. Dar evident erau chestii deştepte.