Premierele săptămânii 21 – 28 februarie

Un MUST-SEE, două filme pe care fi trebuit să le fi văzut deja (dar nu am făcut-o) și o Vomă cu v mare. Astea sunt premierele de week-end.

Pentru început Voma:

3 Days to Kill, aka Condamnat să ucidă

Genul programului: oligofrenie nediluată de vreun fel de bun-simț

Ah, încă un ripof după rețeta fascist-retardă din Taken. No, pe bune, WTF. Mai are loc, și ca să vezi tot la Paris. Parisul ăla în care La Tour Eiffel se vede de absolut oriunde, orașul la care fantasmează en masse gloabele americane low-class. Apropos de gloabe americane low-class, pe regizor îl cheamă McG. Scria mai demult, tot apropos de această creatură, un cronicar american <<la ce te poți aștepta de la un film regizat de un individ al cărui nume integral are numai trei litere?>>

Filmografia lui McG (care apropos, nu este afro-american, dar are nume de negru) fiind la modul ăsta, eu zic că în niciun caz la ceva văzubil. Scenariul este scris, ce să vezi de Luc Besson. Care probabil le-a dat o ciornă de la Taken (1 sau 2 sau 3 sau 4 că deja le face pe bandă rulantă) și-a rezolvat problema.

Kevin Costner nu a fost vreodată un argument pentru vizionarea vreunui film (deși am un fetiș cu Waterworld). Pe Amber Heard prefer s-o revăd în All the Boys Love Mandy Lane, când era tinerică și ființă umană nu exemplar ambulant de prostituție hollywoodiană (logodnica bisexuală a lui Johnny Depp, vai muică!). Deci, fuck, NO!

Să continuăm dară cu filmul japonez:

Like Father, Like Son aka Așa tată, așa fiu

Genul programului: dramă de familie

Hirokazu Kore-eda a luat multe premii și elogii, aș fi cumva curios să văd ce-i de capul filmului. Pare genul acela de cinemau foarte intimist dar și cu potențial de mucire în batiste, totuși.

Povestea e bună: un tip află că fiul lui de vreo 7 anișori nu este de fapt fiul lui. Nu-i vorba de tradiționalul adulter fără prezervativ, copii au fost încurcați la maternitate. Se pune deci pe căutat fiul natural. Și îl găsește, la o familie mai săracă dar parcă mai fericită. Ce-i de făcut?

Remake-ul pe care sunt curios să-l văd în ciuda faptului că este remake american al unui film islandez bun:

Prince Avalanche

Genul programului: buddy movie minimalist, furăciune americană

Originalul islandez l-am văzut la un TIFF și a fost unul dinte puținele filme minimaliste, dar sufletiste pe care le-am agreat. Doi tipi se duc în  mijlocul lui nicăieri ca să picteze benzile de pe autostradă. (Acțiunea are loc în anii ’80 atunci când s-au construit majjoritatea autostrăzilor moderne din Islanda. Asta o știu pentru că l-am și cunoscut pe regizorul Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, care era, fix la fel ca personajele lui, un tip de treabă.)

Filmul american respectă (cel puțin din trailer) convenția frustă a originalului: decât două personaje (plus două apariții scurtissime ale unui camionagiu și ale unei prostituate). Actorii sunt din ăia care pot mai mult decât primesc de la roluri și scenarii (Paul Rudd & Emile Hirsch). Dubii am însă din cauza regizorului american. David Gordon Green a făcut (din ce i-am văzut eu) un film ok (Undertow) și trei Mizerii cu <<m>> mare: The Sitter, Pineapple Express și Your Highness.

MUST SEE-ul absolut este….

Pompeii

Genul programului: peplum altoit  și călărit cu disaster movie.

Fix cele două genuri de low-cinema după care ma topesc. Filmul cu antichitate și filmul cu dezastru. L-aș fi văzut oricum, indiferent de cine joacă în el și cine l-ar fi făcut. L-aș fi văzut chiar și făcut de Sy-Fy, FFS.

Așa, cu buget mare și regizat de Paul WS Anderson (regizor prost care totuși a făcut două filme pe care la iubesc, recte Event Horizon & Resident Evil 5) va fi în mod cert worth seeing. E și Carrie Anne Moss pe acolo. Dar nu fugindă în țâțele goale prin lavă, că filmul este PG-13. Și tot apropos de minore, e Jon Snow ăla din Game of Thrones pe afiș. Kit Harington, gen.

Îmi permit totuși să observ că tsunami-ul din trailer n-a avut loc în realitatea antică a erupției de Vezuviu și că Pompei nu era deloc <<Perla Imperiului>> Stabiae & Herculane erau resorturi de lux. Dar deh, blockbusterele nu se caută la realisme istoric și filmele lui Paul WS Anderson cu atât mai puțin. aș spera totuși măcar la wink wink cameo al lui Milla Jovovich, soție și muză a lui Anderson. Și nici pe Pliniu cel tânăr nu l-au creditat la scenariu. Urât din partea lor.

Acestea fiind premierele îmi permit două sugestii mai cinefilice: sâmbătâ la cinematecă (Union) rulează și Bietul Ioanide (un film de Dan Pița după George Călinescu rescris de Eugen Barbu) și Dristor (film foarte independent by Pancencu, whoever that might be).

Decât o galerie de postere și v-am lăsat să vizionări plăcute:

  • Văzut Pompeii. Nu se ține nici măcar ca guilty pleasure.

    • Cristi Mărculescu

      oh, no you not say that.