Premierele săptămânii 28 februarie – 7 martie

Premierele sunt în număr de șase. Un film cu vampiri, o lăbăreală cu adolescenți, încă un film cu Holocaust, plus niscaiva mizerie de serie C și un film albanez.


Îndrăgostiții mor ultimii

Pentru început MUST-SEE-ul: Only Lovers Left Alive

Genul programului: film cu vampiri destinat nu publicului de regulă consumator (adolescente tembele) ci intelectualilor (americani de preferință, că ei reacționează cu elan la orice name-dropping uber-cultural)

Povestea: Eva (Tilda Swinton) pleacă din Tanger pentru a se reuni în Detroit cu Adam (Tom Hiddleston). Multă textură, multe muzici, multă decadență. Plus Mia Washingmashine într-un rol cretin scris.

Eu zic: De văzut pentru că e luxos și senzual. Decadent și muzicalmente vorbind destul de impecabil. Unul din extrem de puținele filme ale lui Jarmush care depășesc bășinuțele hipsterice date cu mari emfaze care-i caracterizează opera cinematografică.

Agon

Al doilea este Agon,  film albanez, mă mir cum de-a ajuns la noi pe cinemau.

Genul programului: dramoletă europeană despre imigrație. Încă un film cu albanezi în Grecia.

Povestea: doi frați albanezi au parte de probleme. Pentru că sunt albanezi și pentru că s-au exportat în Salonic. Ca să trăiască mai bine, cică. De fapt se bagă în mafiile albaneze și își chestionează adevăratele identități.

Eu zic: dramolete cu vai bieții imigranți albanezi din Grecia am tot văzut. Puține sunt bune, și acilea nu pare a fi cazul. Adică nu-i nici ăla cu ostatici în autobuz, nici ăla cu prostituați din Omonia. Exact, am și uitat cum se numesc de mult ce le-am agreat. Acilea singurele două rezonuri care m-ar face să-l iau în calcul sunt: versiunea albaneză de Monica Bellucci și faptul că deh, e exotic să vezi filme albaneze la cinemau.

Acel moment penibil

Filmuiță amuzant-adolescentină cu Zac Efron

Genul programului: încă o comedioară americană cu (post-)adolescenți care nu ar trebui s-o vadă decât adolescenții americani.

Povestea: trei colegi de apartament au problemuțe în amor. Și viată, așa, la modul general. Genul de film în care un negru se dă cu autobronzant pe pulă și Zac Efron (in a not-realted moment) se declară el de unul singur cât de bărbat este el.

Eu zic: N-o fi cele mai toxic rahat pentru mase produs de Hollywood, dar interesant nu-mi pare. Deloc. Adică eu prefer filmele cu Zac Efron în care cineva se pișă pe Zac Efron (PaperBoy) nu filmele în care puletul ultim și cu alții ca el au probleme relațional-tinerești. Cine știe poate apare și ăsta în următorul film al lui LvT, PLM.

Ultimele dintre Premierele de săptămâna asta sunt alea două filme de care nici nu intenționez să mă interez prea mult: filmul cu Holocaust și thriller-ul de serie B care e atât de prost încât joacă și Robert DeNiro și John Cusak în el.

The Bag Man. Arme, crime și… o geantă

De ce nu e str8-2-DVD această chestie?

Genul programului: încă un film sub-mediocru de pus în palmares pentru DeNiro, Cusak și Dominic Purcell (fără plete de acestă dată).

Povestea: un tip (Cusak) tre să ia o geantă și să aștepte într-un motel. Apare o boarfă, apar și niște mafioți. Alții decât ăia care i-au dat geanta.

Eu zic: cel mai probabil geanta era plină cu fecale. Că filmul în mod cert este. M-am sictirit din trailer, FFS.

Hoțul de cărți

Genul programului: al 75.349-lea film cu Holocaust.

Povestea: vedeți și voi trailerul, că mie mi-e deja sictir maximal. Are COPII.

Eu zic: OST-ul merită atenție. Nu pentru că e nominalizat la Oscar, cât pentru că-l face John Williams. Care (modul lui de-a face muzici de filme) e exact argumentul meu împotriva lui Hans Zimmer. De ascultat da, de văzut… în niciun caz.

Plus galeriile de poze & afișe

Premierele săptămânii 28 februarie 7 martie

Premierele săptămânii 28 februarie 7 martie